- Санкт-Петербургская Духовная Академия - https://old.spbda.ru -

Служба новомучеником и исповедником Российским

Празднование Собора новомучеников и исповедников Российских совершается в воскресенье 25 января или ближайшее воскресенье после 25 января.

СЛУЖБА

НОВОМУЧЕНИКОМ И ИСПОВЕДНИКОМ

РОССИЙСКИМ

НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ

На Господи, воззвах: стихиры воскресны гласа. Слава, глас 1:

О, велицыи страстотерпцы, / новомученицы Российстии, / с любовию припадаем к вам / и, благоговейно лобызающе раны ваша, / прославляем ваша подвиги и молимся: / молите о душах наших.

И ныне, Богородичен гласа.

На стиховне стихиры новомучеником, глас 6.

Подобен: Тридневен:

Помяни, Господи, иже о Тебе пострадавшия, / новыя страстотерпцы, / от родов наших прозябшия / и муки многоразличныя претерпевшия, / и приими их моления / о спасении нашем.

Стих: Мне же зело честни быша / друзи Твои, Боже.

Даровал еси, Судие праведный, / исповедником Церкве Российския / Царство Небесное / и блаженство вечное. / Приими ныне, Господи, моление их / о спасении душ наших.

Стих: Изочту их / и паче песка умножатся.

Яко звезды пресветлыя, / сияют на Небеси новомученицы Российстии, / кровь же их святая удобри землю Русскую / во освящение и благословение. / Тех молитвами, Христе Боже, / помилуй и спаси души наша.

Слава, глас и подобен тойже:

О, Троице Пресвятая, / род наш от греховнаго пленения избави / и на путь правый настави / предстательством новомученик Российских, / иже молят Тя, Триипостасный Боже, / о спасении душ наших.

И ныне, Богородичен:

О, Благодатная и Пречистая Дево Марие, / Ходатаице и Заступнице всех верных, / предстательством новомучеников и исповедников Российских / расточенныя собери, малодушныя возстави, / отпадшыя же от святыя веры обрати /и в церковное лоно возврати.

Тропарь воскресен.

Слава, новомучеником. И ныне, Богородичен.

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

Блажен муж: 1-й антифон.

На Господи, воззвах: стихиры воскресны гласа

и стихиры новомучеников, глас 5.

Подобен: Радуйся:

Радуйтеся, новомученицы и исповедницы Российстии, / православных удобрение, / новозакланнии агнцы, / веры поборницы и хранителие, / ходатаи о нас к Богу непостыднии, / в лета последняя / страданьми подражатели первым мучеником явистеся, / терпения столпи непоколебимии, / душам нашим испросите велию милость.

Радуйтеся, страстотерпцы славнии, / стопам последующе древних мученик, / веры ради подвизастеся твердо / в лютая времена земли нашея, / и ныне всех подвизаете к славе и хвалению Бога, / укрепльшаго ваше немощное естество / и обогатившаго вас дарованьми Духа, / во спасение душ наших.

Глас и подобен тойже:

Творение святителя Афанасия Ковровскаго.

Приидите, Небеснии предстателие наши, к нам, / вашего чающим милостивнаго посещения, / и избавите озлобленныя мучительскими прещении / и лютаго неистовства неверных, / от нихже, яко пленницы и нази, гоними есмы, / от места на место часто преходяще / и заблуждающе в вертепех и горах. / Ущедрите убо, прехвальнии, / и даруйте нам ослабу, / утолите бурю / и угасите еже на ны негодование, / Бога моляще, / подающаго вами Земли нашей велию милость.

Ины стихиры новомучеником, глас 6.

Подобен: Все отложше:

Святителю отче Тихоне, / архипастырю многострадальне, / ты в годину лютых безбожных гонений / верная чада Церкве Российския, / утешая, призывал еси / за Христа и веру Православную мужественне стояти, / сам же, по вся дни умирая за паству твою, / исповедник непоколебимый явился еси. / Сего ради тя с любовию прославляем.

Пастырю истинный / священномучениче Владимире, / егда беззаконнии понуждаху тя / Церкве Российския отступити, / верен делом и словом / святителю Тихону пребыл еси / и, яко священная жертва, от Киева, матере градов русских, / Богу принеслся еси, / моляся о убивающих тя. / Сего ради тя усердно прославляем.

Священномучениче Вениамине, / Церкве Христовы истинный сыне / и благостояния Ея усердный ревнителю, / противу лжепастырей, тщащихся расхитите стадо твое, / мужественне стал еси / и, не убоявся прещения и лжесвидетельств мучителей, / обратил еси суд на главу судивших тя, / таже смертию твоею / Православие утвердил еси. / Сего ради тя усердно ублажаем.

Слава, новомучеником, глас 5:

Всевышний Владыко, / в Троице славимый и покланяемый, / ущедри ны благоприятными мольбами / новых мученик Твоих, / пред мучители дерзновенно исповедавших Тя, / Единого истиннаго Бога, / и Твое, Сыне Божий, / неизреченное от Матере Девы / спасительное воплощение.

И ныне, Богородичен.

Вход. Прокимен дне. И чтения новомучеником.

Деяний святых апостол чтение (4,6-31):

В тыя дни собрашася во Иерусалим князи, старцы, книжницы / и елицы беша от рода архиерейска. / И, поставльше Петра и Иоанна посреде, вопрошаху: / коею силою или коим именем исцелиста хромаго. / Петр, исполнився Духа Свята, рече: / князи людстии и старцы Исраилевы, / аще мы днесь истязуеми есмы о благодеянии человека немощна, / о чесом сей спасеся, / разумно буди всем вам и всем людем Исраилевым, / яко во имя Иисуса Христа Назореа, / Его же вы распясте, / Егоже Бог воскреси от мертвых, / о Cем cей стоит пред вами здрав: / Сей есть камень, укореный от вас зиждущих, / бывый во главу угла, / и несть ни о единем же инем спасения: / несть бо иного имени под небесем, даннаго в человецех, / о немже подобает спастися нам. / Видяще же Петрово дерзновение и Иоанново и разумевше, / яко человека некнижна еста и проста, дивляхуся, / знаху же их, яко со Иисусом беста: / видяще же изцелевшаго человека с нима стояща, / ничтоже имяху противу рещи. / Повелевше же има вон из сонмища изыти, / стязахуся друг со другом, глаголюще: / что сотворим человекома сима; / яко убо нарочитое знамение бысть има, / всем живущим во Иерусалиме яве, / и не можем отврещися: / но да не более прострется в людех, / прещением да запретим има ктому не глаголати о имени сем ни единому от человек. / И призваше их, / заповедаша има отнюдь не провещавати ниже учити о имени Иисусове. / Петр же и Иоанн отвещавша к ним реста: / аще праведно есть пред Богом / вас послушати паче, нежели Бога, судите: / не можем бо мы, яже видехом и слышахом, не глаголати. / Они же призапрещше има, пустиша я, / ничтоже обретше како мучити их, людий ради, / яко вси прославляху Бога о бывшем: / лет бо бяше множае четыредесяти человек той, / на немже бысть чудо сие изцеления. / Отпущена же бывша приидоста ко своим и возвестиста, / елика к нима архиерее и старцы реша. / Они же, слышавше, единодушно воздвигоша глас к Богу и рекоша: / Владыко, Ты, Боже, сотворивый небо и землю и море и вся, яже в них, / иже Духом Святым усты отца нашего Давида отрока Твоего рекл еси: / вскую шаташася языцы, и людие поучишася тщетным; / предсташа царие земстии, / и князи собрашася вкупе на Господа и на Христа Его. / Собрашася бо воистинну во граде сем на святаго отрока Твоего Иисуса, / Егоже помазал еси, / Ирод же и Понтийский Пилат с языки и людьми Исраилевыми, / сотворити, елика рука Твоя и совет Твой преднарече быти: / и ныне, Господи, призри на прещения их / и даждь рабом Твоим со всяким дерзновением глаголати слово Твое, / внегда руку Твою прострети Ти во исцеления, / и знамением и чудесем бывати Именем святым отрока Твоего Иисуса. / И помолившимся им, подвижеся место, идеже бяху собрани, / и исполнишася вси Духа Свята / и глаголаху слово Божие со дерзновением.

К Тимофею послания

святаго апостола Павла чтение (2 Тим. 4,1-8):

Чадо Тимофее, / засвидетельствую убо аз пред Богом и Господем нашим Иисус Христом, / хотящим судити живым и мертвым в явлении Его и царствии Его: / Проповедуй слово, / настой благовременне и безвременне, / обличи, запрети, умоли со всяким долготерпением и учением. / Будет во время, егда здраваго учения не послушают, / но по своих похотех изберут себе учители, чешеми слухом, / и от истины слух отвратят, и к баснем уклонятся. / Ты же трезвися о всем, злопостражди, / дело сотвори благовестника, / служение твое известно сотвори. / Аз бо уже жрен бываю, / и время моего отшествия наста. / Подвигом добрым подвизахся, / течение скончах, веру соблюдох. / Прочее убо соблюдается мне венец правды / егоже воздаст ми Господь в день он, праведный Судия, / не токмо же мне, но и всем возлюбльшим явление Его.

Ко Евреем послания

святаго апостола Павла чтение (11,33-40):

Братие, / иже верою победита царствия, / содеяша правду, получиша обетования, / заградиша уста львов, / угасиша силу огненную, / избегоша острея меча, / возмогоша от немощи, / быша крепцы во бранех, / обратиша в бегство полки чуждих. / Прияша жены от воскресения мертвых своих. / Инии же избиени быша, не приемше избавления, / да лучшее воскресение улучат. / Друзии же руганием и ранами искушение прияша, / еще же и узами и темницею. / Камением побиени быша, / претрени быша, искушени быша, / убийством меча умроша, / проидоша в милотех, и в козиях кожах, / лишени, скорбяще, озлоблени. / Ихже не бе достоин весь мир, / в пустынях скитающеся и в горах и в вертепах и в пропастех земных. / И сии вси, послушествовани бывше верою, не прияша обетования. / Богу лучшее что о нас предзревшу, / да не без нас совершенство приимут.

На литии стихира новомучеником, глас 6.

Подобен: Отчаянная:

Творение святителя Афанасия Ковровскаго.

Отчаянии есмы / жития ради / и не имамы нрава добродетельна, / яко миро, приносим Ти, Господи, / молитвы святых сродников наших. / Не отвержи Русь издревле Святую, / ныне же грехов наших ради люте страждующую. / Не презри слезы верных сынов, / колен своих пред Ваалом не преклонявших, / и ихже не поразил еси, согрешающих. / Приими нас, кающихся, Боже, / святых Твоих мольбами.

Слава, глас 8:

Приидите, мучениколюбцы, / приидите, составим лик, / торжествующе и Бога прославляюще / в радостный праздник новомучеников и исповедников Российских, / сии бо не уклонишася скорби, / ни убояшася темницы, / горькими работы, гладом и хладом изморени / и многовидными муками умерщвляеми, / яко агнцы незлобивии, смерть прияша. / И ныне в радости святых / молят Триединаго Бога о земнем отечестве своем.

И ныне, глас тойже:

Владычице, приими молитвы раб Твоих / и избави нас / от всякия нужды и печали.

На стиховне стихира воскресна гласа.

Таже стихиры новомучеником, глас 2.

Подобен: Доме Евфрафов:

Творение святителя Афанасия Ковровскаго.

Земле Русская, / граде святый, / украшай твой дом, / в немже Божественный / велий сонм святых прослави.

Стих: Господи, Господь наш, / яко чудно Имя Твое по всей земли.

Церковь Русская, / красуйся и ликуй, / се бо чада твоя / Престолу Владычню / во славе предстоят, радующеся.

Стих: Святым, иже суть на земли Его, / удиви Господь вся хотения Своя в них.

Соборе святых русских, / полче Божественный, / молитеся ко Господу / о земном отечестве вашем / и о почитающих вас любовию.

Слава, глас и подобен тойже:

Новый доме Евфрафов, / уделе избранный, / Русь Святая, / храни веру Православную, / в нейже тебе утверждение.

И ныне, Богородичен, глас 8.

Подобен: О, преславнаго чудесе:

О, преславнаго чудесе! / Небесе и земли Царица, / от святых сродников наших умоляемая, / до ныне землю Русскую покрывает / и лика Своего изображении милостивно обогащает. / О, Владычице Державная! / Не престани и на будущее время / во утверждение на Руси Православия / милости и чудеса изливати до века. Аминь.

На благословении хлебов Богородице Дево: дважды, и тропарь новомучеником, глас 4, единожды.

Тропарь новомучеником, глас 4:

Днесь радостно ликует Церковь Русская, / прославляющи новомученики и исповедники своя: / святители и иереи, / Царственныя страстотерпцы, / благоверныя князи и княгини, / преподобныя мужи и жены / и вся православныя христианы, / во дни гонения безбожнаго / жизнь свою за веру во Христа положившия / и кровьми Истину соблюдшия. / Тех предстательством, Долготерпеливе Господи, / страну нашу в Православии сохрани / до скончания века.

НА УТРЕНИ

На Бог Господь: тропарь воскресен (дважды).

Слава, новомучеником. И ныне, Богородичен.

По 1-м стихословии седален, глас 4:

Новомученицы Российстии, / кровию своею веру запечатлевшии, / Владыку всех молите / Церковь Русскую в Православии утвердити, / землю нашу от скверн очистити, / люди во благочестии сохранити / во общее всех спасение.

По 2-м стихословии седален, глас 4:

Иже в земли Российстей новомученик и исповедник Твоих, / яко багряницею и виссом, кровьми Церковь Русская, украсившися, Христе Боже, теми вопиет Ти: / людем щедроты твоя низпосли, / мир жительству Твоему даруй / и душам нашим велию милость.

Величание:

Величаем вас, / святии новомученицы и исповедницы Российстии, / и чтим честная страдания ваша, / яже за Христа / претерпели есте.

Псалом избранный: Бог нам прибежище и сила:

Аще храм святым, по полиелеи седален, глас 6:

Творение святителя Афанасия Ковровскаго.

Мужайся, Христова Церковь, / и державствуй над всуе борющими! / Христови бо друзи о тебе пекутся / и, предстояще и обстояще, / ихже общий праздник / ныне совершаеши светло.

Прокимен, глас 4: Проидохом сквозе огнь и воду, / и извел еси ны в покой.

Стих: Разжегл ны еси, якоже разжизается сребро.

Евангелие от Матфея, зачало 36 (10, 16-22).

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Церкве Русския столпи непоколебимии, / соборе новомучеников и исповедников Российских, /сердцем верующе в правду, / усты Господа Иисуса Христа исповедали есте во спасение, / и заточения, изгнания, горькия работы и смерть / Бога ради сладце претерпели есте. / Темже тепле молитеся ко Господу, / Русь Святую в Православии утвердити / и спасти души наша.

Канон новомучеником, глас 6.

Песнь 1

Ирмос: Сеченное сечется / море Чермное, / волнопитаемая же изсушается глубина, / таяжде купно безоружным бывши проходима и всеоружным гроб. / Песнь же богокрасная воспевашеся: /славно прославися Христос Бог наш.

Припев: Святии новомученицы и исповедницы Российстии, / молите Бога о нас

Господи, Боже наш, присно прославляющий вся святыя, / ныне и нас, недостойных, сподоби сыновне прославити святых сродников наших, / новомучеников и исповедников российских.

Кровьми вашими священномученицы, яко в Чермнем мори, потопили есте безбожныя мучители, / Церковь же Русская, вами красящися, / похвалы победныя, яко земля обетованная мед и млеко, вам источает.

Егда дадеся вам благодать, не точию во Христа веровати, / но и по Нем страдати, / немокренно пучину кровных мук проидосте, святии мученицы, / верным сыновом российским образ явльше, / и со дерзновенным исповеданием во врата Небесная внидосте.

Богородичен: Приими песнь хвалебную от недостойных уст возносимую, / препрославленная Мати Божия.

Песнь 3

Ирмос: Господь Сый всех и Зиждитель Бог, / созданное, безстрастный обнищав, Себе соедини, / и Пасха, за яже хотяше умрети, /Сам Сый Себе предпожре /ядите, вопия, Тело Мое, /и верою утвердитеся.

Егда буря нечестия на Церковь Русскую воздвижеся, / вы, святии новомученицы, страданьми вашими со тщанием укротисте ю / и подвиги вашими Православие утвердисте.

Муки велия за Церковь Христову претерпесте, святии новомученицы, / молите утвердитися Ей незыблемей и непоколебимей до скончания века.

Страданьми и исповеданием Христа, святии сродницы наши, / вшедше в Небесная селения, яко древле Исраиль в земно обетованную, / отечество ваше земное, Русь Святую, / в любви сохраняйте молитвами вашими.

Богородичен: Небесных кругов вышшая / и славою Божественною преукрашенная, Дево Мати Божия, / спаси души наша.

Седален, глас 2:

Новии страстотерпцы Российстии, / мученически поприще земное скончавшии и страданьми дерзновение ко Господу приобретшии, / молитеся Ему, вас укрепльшему, / да и мы, егда найдет на ны испытания час, / мужества дар Божий восприимем.

Песнь 4

Ирмос: Провидев пророк /тайну Твою неизреченную, Христе, провозгласи: / положил еси твердую любовь крепости, Отче Щедрый, /Единородного бо Сына, Благий, / очищение в мир послал еси.

Всем концем земли явися чудо смотрения Твоего, Владыко, / кровию бо новомученик, яко водою, угасил еси в Российстей земли пламень нечестия и развращения, / и спасл еси люди Твоя.

Славу Божию наследовали есте, новомученицы, просиявшии в земли нашей, / отвергшеся бо себе и страх смертный препобедивше, / любовь к Богу даже до смерти мужественне сохранили есте.

Подвигом добрым подвизавшиися, святии новомученицы Российстии, / к покаянию и добродетельному житию подвигните нас, / да и мы вашими молитвами сподобимся прославляти Господа во Царствии Его.

Богородичен: На Твой надеющеся покров, Мати Божия, / со святыми новомученики и исповедники Российскими прославляем милосердие Твое.

Песнь 5

Ирмос: Союзом любве / связуеми апостоли, / владычествующему всеми себе Христу возложше, / красны ноги очищаху, / благовествующе всем мир.

Дерзновенно, святии, исповедали есте Господа пред отступники и гонители: / с нами Бог, взывающе, разумейте и покаряйтеся, / страха вашего не убоимся, ниже смутимся, яко с нами Бог.

Уврачуйте молитвами вашими, святии новомученицы Российстии, / люди богоборныя, враждою и убийствы дышущия, / и мир стране нашей и верным людем даруйте.

Предстояще Христу, власть имущу судити всему миру, / святии новомученицы и исповедницы Российстии, / очистите нас от грехов наших молитвами вашими, / да не с миром осуждени будем.

Богородичен: Водворяет ны змий во юдоль плача и чаяния злых, / не можем терпети скорби своея, взываху новомученицы, / Ты же, Богородительнице, простерла еси им покров Свой / и спасла еси от сетей вражиих.

Песнь 6

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя / и волнения не ктому терпя, /яко Иона, Владыце вопию Ти: /от тли мя возведи.

Волны безбожнаго нечестия тщашася потопити корабль Церкве Русския, / Ты же, Истинный Кормчий, спасл еси шествующия на нем молитвами страстотерпцев Российских, вопиющих: / Господи Сил, из смертоносныя глубины возведи ны.

Безбожнии внуцы Каиновы святыни церковныя поруганию и огню предаша, / обители разориша, храмы, яко овощныя хранилища, содеяша, / христолюбивыя люди в темницы заключиша и умучиша. / Вы же, страстотерпцы, с любовию учили есте: / сие бысть по грехом нашим, людие, покайтеся.

Увы нам, увы, вопияху исповедницы Российстии, / видяще, яко безумнии богоборцы святыни земли нашей разориша, / обители, яко узилища темничная, содеяша, / храмы Божии в скверная и позорищная места обратиша / и кровь христианскую в них пролияша. / Сего ради опустошишася сердца нечестивых / и живот их аду приближися.

Богородичен: Изведи нас из рова погибели / и уврачуй наша греховныя язвы, Пресвятая Мати Дево, / да неосужденно сподобимся присно прославляти новомученики Сына Твоего и Бога нашего.

Кондак новомучеником, глас 3.

Подобен: Дева днесь:

Днесь новомученицы Российстии / в ризах белых предстоят Агнцу Божию / и со Ангелы песнь победную воспевают Богу: / благословение, и слава, и премудрость, / и хвала, и честь, / и сила, и крепость / нашему Богу / во веки веков. Аминь.

Песнь 7

Ирмос: Отроцы в Вавилоне / пещнаго пламене не убояшася, / но посреде пламене ввержени, /орошаемы пояху: / благословен еси Господи Боже отец наших.

Отроцы в Вавилоне древле, яко основание, / новомученицы же Российстии ныне, яко увенчание, / с лики страстотерпец присно взывают: / благословен еси, Господи Боже отец наших.

Отроцы в Вавилоне пещнаго пламене не убояшася, / новомученицы же Российстии, тем подражающе, / гонения безбожных в ничтоже вмениша, / темже ныне согласно с ними воспевают: / благословен еси, Господи Боже отец наших.

Днесь торжествует Церковь Русская, / святии бо новомученицы, сродницы наши, / к ликостоянием святых от века Богу благоугодившим присовокупившеся, / согласно с ними воспевают хвалебную песнь: / благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Предстоящи Ти Кресту Сына Твоего, Богомати, / оружие пройде душу Твою, / темже и попечение сугубое о возлюбивших Его прияла еси, / иже Тя сыновне величают: / благословена Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8

Ирмос: За законы отеческия / блаженнии в Вавилоне юношы предбедствующе, / царюющаго оплеваша повеление безумное, /и, совокуплены, имже не сваришася огнем, / державствующему достойную воспеваху песнь: / Господа пойте, дела, / и превозносите во вся веки.

Законы Христовы возлюбиша новомученицы и исповедницы Российстии, / безбожная же повеления отринуша / и, ревностию о Бозе связуемии, / Богу победную песнь воспеваху: / да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.

Егда земля Российская тьмою безбожия и каиновым озлоблением объята бысть, / тогда мнози христолюбивии людие на горькия работы изгнани быша / и глад, мраз, зной и смерть лютую мужественно претерпеша, / верою же, надеждею и любовию совокуплени, / достойную воспеваху песнь: / да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.

Ангелов хвалу и новомучеников славословие милостивно приемляй, / не отрини, Трииностасный Боже, от сонма их и нас, недостойных, / но сподоби вкупе с ними воспевати: / да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.

Богородичен: Зрящи поругание святаго удела Своего, / скорбяше Пречистая Матерь и державную помощь верным людем простираше, / Сына же Своего усердно моляше, взывающи: / да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.

Песнь 9

Ирмос: Странствия Владычня / и безсмертныя трапезы на Горнем месте / высокими умы, / вернии, приидите, насладимся / возшедша Слова, /от Слова научившеся, / Егоже величаем.

Безсмертныя трапезы и жизни вечныя во Царствии Божием / наслаждаются ныне новомученицы и исповедницы Российстии, / исполнися бо на них обетование Господне: / побеждающим дам сести со Мною на Престоле Моем.

Да прославятся с лики новомучеников и исповедников Российских жены богомудрыя земли нашея, / яже мироносиц восприемшя чин и мужески Христу последовавшя, / страдания за Имя Его претерпеша / и верно отцем, мужем и братиям нашим, Христа ради мучимым, послужиша. / Сего ради ныне в жизни вечней вкупе с ними / трапезы безсмертныя наслаждаются.

Жизнодавче Господи, / молитвами новомучеников и исповедников Российских / упокой со всеми праведными верныя рабы Твоя, за имя Твое пострадавшыя: / святители и иереи, монаси и мирстии, / старыя, юныя и всяк возраст, именуемыя и неименуемыя, / яко истинныя сыны и други Божия.

Богородичен: Яко Взбранная Воевода воинства новомучеников и исповедников Российских, / державный покров и милостивное заступление явила еси, Пресвятая Дево, земли нашей, / опустошаемой скорбными и безбожными наведении. / Сего ради ныне молим Тя: / прости люди согрешшыя и сохрани Святую Русь.

Светилен новомучеником:

Яко отребие, миру бысте, святии новомученицы и исповедницы Российстии, / камением побиени быша, претрени быша, / искушени быша, убийством меча умроша, / свидетельствующе о Свете Истиннем, Иисусе Христе, Господе нашем.

На хвалитех стихиры новомучеником, глас 8.

Подобен: О, преславнаго чудесе:

О, преславнаго чудесе! / В последняя времена возсиявают мученицы / и прелести мрак отгоняют, / вера христианская ныне возвышается / и падает нечестие, / радуются вернии / и праздник новоявленным составляют, / вопиюще Христу Богу: / мучеников похвала и победа Ты еси, Всесильне.

Творение святителя Афанасия Ковровскаго.

Веры бронями, / и щитом благодати, / и креста копием вооружившеся, / сопротивным силам непобедими бысте / и, яко Божественнии храборницы, / демонская ополчения победивше, / со ангелы ликуете, / верныя же заступаете, и освящаете, / и спасаете, призываемии.

Творение святителя Афанасия Ковровскаго.

О, преславнаго чудесе! / Чудес светлостьми / солнца светлейше / присно святии сродницы наши / светят концем Русския земли, / от невечерняго Света облистаеми, / ихже сиянии / облацы от страны нашея отгоняются варварстии / и демони побеждаются.

Слава, глас 6:

Новоявленныя звезды днесь / на церковней показашася тверди, / во мнозех местех бывшии мученицы Христовы, / ихже ублажающе, мучениколюбцы, / по долгу им прирцем, глаголюще: радуйтеся, благочестия утверждение и нечестия обуздание; / радуйтеся, Российския Церкве славо и безбожных посрамление; / радуйтеся, образи терпения и за Христа страдания. / Станите, непобедимии, посреде нас умне, / от бед и искушений избавляюще, / и молитеся о спасении душ наших.

И ныне, Богородичен.

НА ЛИТУРГИИ

Прокимен, Апостол, Евангелие и Причастен воскресны гласа. И новомучеником прокимен, глас 7: Бог нам Прибежище и Сила. Стих: Помощник в скорбех, обретших ны зело. Апостол к Римляном, зачало 99 (гл. 8, 31-39). Евангелие от Луки зачало 105-106. Конец: В терпении вашем стяжайте души ваша (гл. 21, 8-19). Причастен: Радуйтеся, праведнии, о Господе:

Молитва:

О, святии новомученицы и исповедницы Российстии: / святителие и пастырие Церкве Христовы, / Царственнии страстотерпцы, / благовернии князие и княгини, / доблии воини, монаси и мирстии, / благочестивии мужие и жены, / во всяцем возрасте и сословии за Христа пострадавшии, / верность Ему даже до смерти свидетельствовавшии / и венец жизни от Него приявшии!

Вы во дни гонения лютаго, / землю нашу от безбожных постигшаго, / на судищах, в заточениих и пропастех земных, / в горьких работах и всяких скорбных обстояниих / образ терпения и непостыднаго упования мужественне явили есте. / Ныне же, в раи сладости наслаждающеся, / пред Престолом Божиим во славе предстоите / и присно хвалу и ходатайство со Ангелы и всеми святыми Триединому Богу возносите.

Сего ради мы, недостойнии, / молим вас, святии сродницы наши: / не забудите земнаго отечества вашего, / грехом каинова братоубийства, / поруганием святынь, безбожием и нашими беззаконии отягченнаго. / Умолите Господа Сил, / да утвердит Церковь Свою непоколебиму в мире сем многомятежнем и лукавом; / да возродит в земли нашей дух братолюбия и мира; / да паки будем мы царское священие, / род Божий, избранный и святый, / присно с вами славящий Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

 Издательский отдел Московской епархии

2002 г.